Metalworking (rec.crafts.metalworking) Discuss various aspects of working with metal, such as machining, welding, metal joining, screwing, casting, hardening/tempering, blacksmithing/forging, spinning and hammer work, sheet metal work.

Posted to rec.crafts.metalworking

Default plz help her

VERSI MELAYU
If din understand well in malay,you can scroll down for English
vervion
This is a cursed/blessed email.
READ EVERY WORDS AND FOLLOW IT
MISS OUT ANYTHINGS OR IGNORE THIS EMAIL YOU WILL BEAR THE CONSEQUENCES

JANGAN ABAI EMEL INI
Emel ini mengandungi sumpahan/tuah
MEMBACA SETIAP PERKATAAN DAN MENGIKUTI ARAHANNYA
TERCICIR BUTIRAN DAN MENGABAIKAN EMEL IN ANDA AKAN MENANGGUNG
AKIBATNYA

Emel in mengandungi sumpah dan jin(menyerupai hantu tapi bukan,ia
memiliki fungsi hantu,ia boleh menjadi jin jahat ataupun jin membawa
tuah,terpulang kepada respon anda kepada emel ini) dalam setiap emel
yang anda terima.

Aku pemegang degree system and networking
Ayahku pawang terkenal di Miri
Kami cuba sumpahan siber dan jin siber,dan ia berjaya berfungsi
kami mencuba sumpahan siber dan jin siber ini dengan forward emel,dan
ini lah apa yang berlaku kepada mereka yang malangnya,jadi bahan
eksperiment kami.

1. Emel ini di hantar kepada musuh kami(kejuruteraan kimia yang
bekerja dengan Petronas) yang tidak menganuti mana-mana agama dan
selalu mengatakan pawang bomoh hanya menipu duit orang lain saja
dengan membuat cerita bukan-bukan,dunia ini langsung tiada
sumpah,hantu dan jin bagi dia.Seperti dijangkakan,dia mengabai emel
itu.

Dalam 2 minggu,dia mengalami kemalangan di pelantar minyak,apabila dia
sedang membuat kajian bagi punca kerosakan paip,paip it bocor secara
tiba-tiba,gas panas menyemburinya dan terbakar.
kecederaannya ialah 43% dibakar,dan masih dirawat di ICU di Hospital
Miri,mukanya reput,hidungnya tiada dalam kelihatan tetapi terlekat
sesama sekali,dan menggunakan alat pembantu pernafasan untuk bernafas.

2. Seorang peniaga yang mengusahakan agensi perlancongan di Kuching,ia
mengabaikan emel itu yang memintanya melakukan sesuatu,dan dia
memberitahu kawanku,"Aku benci emel yang mengandungi sumpahan yang
bukan bukan,tidak masuk akal langsung,dan aku mendapati beberapa emel
begitu dan aku memang benci emel sampah itu!!"

Dia ditipu oleh orang china yang menawarkan harga agensi yang lebih
murah bagi melancong ke Shanghai,dia kehilang kesemua duit pendahuluan
daripada pelanggan,dan agensinya mengalami krisis,kehilangan
kepercayaan dan akan menggulung tikar pada bila-bila masa sahaja.

3. Tunang jiran aku yang hampir berkahwin itu terlibat dalam
kemalangan jalan-raya yang teruk di kawasan pedalaman Bintulu and
polis mengkategorikan kes ini sebagai kes misteri kerana abs kereta
berfungsi secara tiba-tiba mengakibatkan kemalangan dan keempat-empat
disk brake keretanya hilang!!Tempat kejadian kemalangan it terdapat
kesan tayar yang panjang disebabkan membrek secara kuat,tetapi
bagaimana brek sedangkan 4 disk brek keretanya hilang?

2 bulan lalu,dia terabai emel yang kami hantar itu yang memintanya
membuat sesuatu seperti yang diarahkan,dia baca keseluruhan emel itu
dan dia terasa agak troublesome untuk memenuhi permintaan itu lalu
hanya menangguhnya sehingga akhirnya,dia terlupa akan emel
ini.Tunangnya menerima padah untuk suaminya dan kakinya patah,hanya
dapat menjalani hidupnya di atas kerusi roda,dia mengalami sakit jiwa
juga,seakan-akan dirasuk hantu,selalu mengata:"aku nampak makluk halus
atas jalan,dia melambai-lambai dengan aku....."

Kami mengeksperiment sumpah siber dan jin siber ini,yang dinyatakan
adalah sebahagian kes yang serius,terdapat kes-kes yang
minor,kehilangan dompet,dirompak,diseluk saku,berpisah dengan
kekasih,sakit,fail dalam peperiksaan,hilang kepercayaan oleh pihak
atasan dan mengakibatkan kehilangan peluang menaik pangkat...

Dan banyak lagi kes-kes,diberitahu oleh jin-jin yang dihantar bersama
dengan emel,apabila kami tanya mereka...

TERLALU BANYAK UNTUK DINYATAKAN KESEMUANYA DI SINI...

Apa yang kami minta senang saja
Kami bagi anda 2 pilihan,anda hanya perlu memenuhi salah satu
daripadanya,
Dapat memenuhi kedua-duanya adalah lebih baik,anda akan mendapati
kekayaan,
tetapi memenuhi salah satu permintaan aku dapatlah anda terselamat
daripada dianiayai oleh jin siber aku.

Tugas 1

MENYERTAI PROGRAM JUTAWAN SENYAP KAMI

Program ini sangat popular di benua Eropah sejak tahun 2002
Ini telah mencipta banyak jutawan senyap di Eropah

Program ini dicipta oleh pelajar Business di kampus Cambridge,dengan
penelitian & kajian terperinci,dan sekarang aku mendapati program ini
daripada kawanku di Scotland,dia tidak bekerja dah,dia dapat banyak
duit daripada program ini(lebih 6 juta pound!!),dia membeli banyak
harta tanah dan menjalani hidupnya dengan mewah hanya mengutip sewa
saja.

Bagaimana ia berfungsi?

Langkah-langkah dengan penjelasannya

1. Derma SEKURANG-KURANGNYA RM 5 ke dalam akaun setiap peserta yang
disenaraikan dibawah dengan dihighlight kuning,melalui online banking
atau pergi mana-mana bank untuk bank-in duit.

2. Setelah setiap peserta menerima bayaran atau dermaan anda,copy and
paste artikel ini kedalam microsoft word untuk
pengubahsuaian.Pertama,menyingkirkan maklumat peserta pertama dan
menganjak peserta 2 ke slot pertama,anjakkan maklumat peserta 3 ke
slot kedua,anjakkan maklumat peserta 4 ke slot ketiga,anjakkan
maklumat peserta 5 ke slot keempat,sekarang slot kelima adalah
kosong,isikannya dengan nama,bank,dan akaun bank anda(anda dibenarkan
menggunakan nama samaran,tetapi sila pastikan anda menggunakan akaun
bank yang benar,kalau tidak peserta lain tidak dapat menghantar duit
ke akaun anda!!)

3. Copy and paste apa yang telah anda ubahsuaikan itu ke :

a. Emel(menghantarkannya ke sekurang-kurangnya 100 emel,tiada had
maksimum yang dikuota kepada sesiapa pun,lebih banyak anda
menghantar,lebih banyak duit akan anda dapat jika lebih banyak orang
membaca dan menyertai program ini~~~Bagaimana?Akan aku jelaskan
kemudian...)

b. Forum,newsgroup,messageboard di internet(sekurang-kurangnya 5 forum
yang sekurang-kurangnya 100 orang membacanya,lebih banyak anda
menghantar,lebih banyak duit akan anda dapat jika lebih banyak orang
membaca dan menyertai program ini~~~Bagaimana?Akan aku jelaskan
kemudian...)

c. Anda boleh mencuba sebarang cara agar lebih banyak orang membaca
message ini,ini bergantunglah kepada anda sama ada anda inginkan
kekayaan ataupun tidak...(Anda juga boleh membuat satu website
mengenai artikel ini lalu paste link ini merata-rata di internet!!)

Bagaimana ia berfungsi?

Andaikan anda malas,hanya menghantar 100 emel dan mengepos artikel ini
di 5 forum(100 pembaca sehari--agak-agaknya)

Dan hanya 15 orang menyertai program ini,yang lain semuanya memilih
tugas 2(stage 1)

100 emel,5 x 100(sehari saja--Untuk tujuan mengira saja,relitiya akan
melebihi nombor it kerana lebih orang akan membacanya untuk beberapa
hari yang seterusnya)
= 600 pembaca

15 peserta daripada 600 pembaca
= 15 / 600 x 100
= 2.5% SAHAJA

semua pembaca menghantar emel,termasuk baki yang tidak menyertai
program ini disebabkan tugas 2

Bagi tujuan mengira,aku menganggap hanya 15 peserta baru yang
menyertai,anggap lah mereka semuanya malas dan hanya menghantar 100
emel dan pos artikel ini di 5 forum sahaja
Sekali lagi,aku anggap setiap peserta baru(stage 1) hanya dapat 15
peserta baru sahaja

Jumlah peserta baru pada stage 2
= 15 x 15
= 225
pada masa yang sama,posisi anda telah dianjak ke slot keempat
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
sehingga anda dikeluarkan daripada senarai it
Anda telah melalui 5 stage.

Kesimpulannya
Berdasarkan bayaran minimum yang disyokkan = RM 5
(Bayar lebih dan anda akan dirahmati oleh jin siber untuk memperolehi
lebih kekayaan)
pengiraannya ialah

Peserta 5

(Anda bermula di sini) 15 peserta x RM5 =RM75.00

Peserta 4

15 peserta x (15) x RM5 =RM1125.00

Peserta 3

15 peserta x (15) x (15) x RM5 =RM16,875.00

Peserta 2

15 peserta x (15) x (15) x (15) x RM5 = RM253,125.00

Peserta 1

(Anda berakhir selepas ini--dianjak keluar)15 peserta x (15) x (15) x
(15) x (15) x RM5 = RM3,796,875.00

JUMLAH =RM4,068,075.00

Senangkan?

Untuk mengorek kekayaan
Anda hanya memerlukan minima RM 5 x 5 peserta = RM 25 sebagai modal
untuk mendapat RM 4 juta,dengan hanya memerlukan 2.5% daripada semua
orang untuk menjadi peserta program ini,(menuruti pengiraan dan
statistik pencipta,biasanya akan melebihi 25% pembaca artikel ini
menyertai program ini,disebabkan oleh daya tarikannya dan modal yang
sangat rendah,mereka berfikiran bahawa hanya modal yang begitu
rendah,RM 25,kalaulah rugi,bukan rugi banyak sangat,tetapi akhirnya
mereka menjadi jutawan)

Pertanyaan

Adakan ini sah di sisi undang-undang?

Aku memberi peguam aku membaca artikel ini,Beliau memberitahu bahawa
program ini menyerupai surat berantai (chain letter) tetapi disebabkan
setiap risalah dilengkapi dengan maklumat terperinci mengenai sistem
program tersebut, maka ianya SAH di sisi undang-undang.Ini adalah sah
di sisi undang-undang berdasarkan dermaan orang ramai,dan anda akan
menjadi kaya,jika anda tidak malas,emel sebanyak yang mungkin,pos
sebanyak forum yang mungkin.

Adakan ini penipuan?

Peguamku kata,TIDAK SAMA SEKALI!!
Kerana ini bukan blackingmailing(surat ugutan),mengugut dan memaksa
pembaca menyertai program ini.Tiada sesiapa pun memaksa penyertaan
anda ke pada program ini,anda dibenarkan memilih tugas 2 yang hanya
meminta anda menghantar emel ini,untuk memastikan emel ini dapat
dibaca oleh lebih orang,anda hanya melepasi satu peluang untuk menjadi
kaya daripada pelaburan,tetapi orang lain berhak menjadi kaya
juga,jangan kedekut,kongsilah kekayaan!Anda diperlukan mengikuti salah
satu tugas dan anda bebas daripada sumpahan.

Adakah ini pelaburan yang pasti mengutungkan?

PASTI!!Asalkan anda rajin,emel sebanyak yang mungkin,pos sebanyak
forum yang mungkin!!

Adakan pelaburan ini berisiko?

Alah,anda hanya membayar sekurang-kurangnya RM 25,katakan anda sangat
malang,hanya 4 orang membaca,mereka hanya membayar anda dan tidak
menghantar emel,anda akan mendapat RM 20,rugi RM 5
(menyampah,itu memang tidak masuk akal jika anda menghantar 100 emel
dan pos artikel ini dalam 5 forum)
Masih anggap ia berisiko?
Hantar lebih emel dan pos lebih forum,atau anda memilih tugas 2,tidak
payah menyertai program ini.

"Kekayaan hanya memilih sesiapa yang berani mencuba dan berubah!",Tan
Seri Lim Goh Tong,pengasas Genting Corp.

MULA MENGHANTAR DAN MENYERTAI....!!

AMARAN : Anda diingati bahawa emel ini mengandungi sumpahan siber dan
jin siber

Mulakan tindakan anda secepat mungkin,kami rekomenkan anda harus mula
bertindak selepas membaca emel ini,atau sumpah ini akan mula bertindak
dan anda akan menimpa kemalangan atau nasib malang dalam satu minggu
jika sumpahan itu bertindakan cepat!!

Janganlah menipu jika anda ingin menyertai program ini,derma SEKURANG-
KURANGNYA RM 5 kepada setiap peserta,di samping itu,jika anda bayar
lebih kepada setiap peserta,jin siber akan merahmati anda,mendapat
duit lebih banyak,,pembaca emel ini akan lebih cenderung mempercayai
dan dipengaruhi oleh emel ini,dengan bautuan jin siber.Untuk mendapati
pulangan maksima,anda diingati meletakkan nama anda di slot peserta
5,bukan slot 1,atau anda akan menerima RM 75 saja(berdasarkan
pengiraan di atas)

SENARAI NAMA PESERTA

Peserta 1
MUHAMMAD JOHARI BIN BAHARUDIN
Maybank : 112183203551
(**Anjakan nama& Nombor Akaun Peserta 2 ke sini)

Peserta 2
MOHD ANUAR
Maybank:158202135488
(**Anjakan nama& Nombor Akaun Peserta 3 ke sini)

Peserta 3
Dr Nasri bin Haji Osman
Bumiputra-Commerce Bank : 14290069282524
(**Anjakan nama& Nombor AkaunPeserta 4 kesini)

Peserta4
Haji Abdul Ghani bin Kamarrudin
Bumiputra-Commerce Bank :14120024706520
(**Anjakan nama& Nombor AkaunPeserta 5 kesini)

Peserta 5
NAZIHAH BINTI ISMAIL
Maybank : 112400038409
(*** Tuliskan nama & Nombor Akaun anda disini sebagai Peserta5 -baru)

Inilah contoh kerjayaan(Suap balik daripada peserta,anda boleh lah
menulis dalamnya jika anda menerima emel ini pada masa depan,bukan
diwajibkan)

These are some of the success example(feedback by participant only,you
may feel free to write it if you get these email back in future,it is
optional)

1. Percayalah. Sebulan yang lalu, saya sedang melayari news groups
seperti anda sekarang ini & menjumpai artikel seperti ini yang
mengajak saya melabur RM25 untuk mendapatkan pulangan beribu
ringgit!!
Mula-mula saya tidak percaya. Ini tak lain tak bukan mesti bertujuan
hendak mengenakan orang sahaja....!! Tetapi seperti kebanyakan orang,
saya tertanya-tanya, jadi saya terus membaca artikel itu. Artikel itu
menyatakan bahawa hantar RM5 kepada 5 nama & no akaun yang disertakan
di dalam artikel tersebut.
Anda kemudian diminta meletakkan nama & no akaun anda pada tempat
Peserta 5 & membuang nama Peserta 1, & kemudian post artikel itu ke
sekurangnya 200 newsgroup (terdapat beribu-ribu newsgroup di internet
jika anda rajin surfing) atau secara email kepada kawan-kawan
anda,sebanyak yang mungkin.
Selepas saya meminta pandangan beberapa orang rakan & memikirkan
semula risiko yg ada, saya membuat keputusan untuk mencubanya. Tiada
apa yang merugikan saya kecuali RM25 kan?
WELLGUESS WHAT!!! Dalam tempoh 7 hari, akaun saya mula dipenuhi
WANG!!! Saya betul-betul terkejut. Saya ingat ia akan berhenti masuk
pada bila-bila masa sahaja tetapi wang itu tetap datang. Saya
memperolehi RM480,226.00 dalam tempoh 35 hari sahaja!!! Sangat
berbaloi!

2. i got RM 15k within one week,donation RM 5!!

3. Ayah i menemui ajalnya bila i umur 3,8 bulan lalu ibu i disahkan
mengalami kerosakan hati,kos pemindahan sebahagian hati i yang baru
dapat menyelamat ibuku,lebihi 60 ribu ringgit,ibuku menyara keluarga
dengan menjual pisang goreng,dah saya hanya berusia 17,dan masih
menuntut,simpanan ibuku hanya ada 300ringgit.Pada masa ini,i dapat
email ini,selepas memahaminya,i main hentam bayar 50 kepada setiap
peserta dan menyertai program ini,aku hanya 17,tiada saudara-
mara,tiada pilihan lain,ibu dengan risiko,moga Allah s.w.t membantuku
mengharungi kebuntuan i.Seperti yang dinyatakan dalam program ini,duit
mula menimba dalam akaun i,dan pembedahan dapat dijalankan dengan
lancar.Duit yang berlebihan,i serahkan sebahagian bagi ibuku untuk
memulakan perniagaan baru,membeli rumah teres and kereta Proton
Waja,sebahagian lagi aku simpan untuk melanjutkan pelajaran ke luar
negeri.kini dapat balik pula email ini,i membayar RM 1000 kepada
setiap peserta sebagai tanda penghormatan kepada pencipta program ini
dan menggalakan peserta baru program ini.

4. I manage to finish my study in Limkwokwing with my own money after
joining this programme,b4 tat i was never tinking of further study
since my family was poor.

5. I got RM 5k at the very FIRST day after forward 20 000 email and
post 100+ message in differrent forum.

6. I want to buy a yamaha lagenda 110z and i join this programme,i pay
RM 10 to each participle,and at the end i got a Mitsubishi Lancer Evo
8,and lot of money for me to pay the modification!!

7. selepas menyertai program ni,i dpt rm 60k dalam seminggu,dan i beli
gen 2 slp tu i sesal,duit masih mengolek masok akaun i dan skrg dgn
duit tu i dah boleh beli falari f430 dgn cash dah,dengan sumbangan rm
20 bagi setiap peserta.

8. kolum ini dikatakan bagi mereka yang telah berjaya mendapati duit
daripada program ini,tetapi aku belum,di sini i meminta sedekah dan
jasa baik para pembaca emel dan artikel ini,aku peserta baru program
ini.Aku hanya kerani biasa,suami hanya pekerja kilang.Anak aku yang
baru berusia 5 bulan disahkan mengalami kerosakan jantung dan mesti
menjalankan pembedahan di British dalam 2 bulan yang akan datang,kalau
tidak anak aku akan menemui ajalnya.Kos pembedahan ini hampir mencecah
RM 800 ribu,termasuk kos pembedahan,kos peninggalan dan pembiayaan
hospital yang hampir 6 bulan(jika pembedahan berjaya,anak aku perlu
dirawat secara rapi selama 6 bulan),kos pembiayaan di British yang
selama 6 bulan,kos penerbangan pergi-balik British-Malaysia.Selain
memanjat doa kepada Allah yang Maha Kuasa,aku mengharapkan para
pembaca artikel ini menghulurkan sumbangan anda kepada anak
aku,nyawanya seakan abu atas tanduk,hidup atau mati,dalam tangan
anda!!

Tugas 2

Menghantarkan emel ini kepada sekurang-kurangnya 100 orang yang
berlainan secepat mungkin,kami rekomen,menghantarkan emel ini secepat
yang mungkin,jika anda tidak menyertai program ini.Anda hanya melepasi
satu peluang untuk menjadi kaya daripada pelaburan,tetapi orang lain
berhak menjadi kaya juga,jangan kedekut,kongsilah kekayaan!

Mengapa hendak bertindak cepat?
Anda diingati sekali lagi bahawa emel ini mengandungi sumpahan siber
dan jin siber.
Mereka bertindak dengan kelajuan yang berbeza,kadang-kala selepas 1
bulan,kadang-kala mula memberi efek dalam satu minggu!!
Setiap sumpahan dapat dicairkan(dipecahkan dan melemahkan efeknya)
semasa anda menghantar kepada lebih orang yang BERLAINAN,dan ia akan
bertumbuh sebagai sumpahan baru di emel orang lain.Penerima emel anda
perlu menjalani proses yang sama jika mereka tidak mahu mengikuti
program yang dinyatakan dalam tugas 1.

Apa yang perlu anda lakukan jika anda menerima emel ini lagi walaupun
anda telah menghantarnya sebelum itu?

Ulangi seluruh proses ini lagi,memilih tugas 1 atau 2 atau kedua-
duanya,jangan menghantarkannya kepada penerima yang sama(kerana pada
permulaan tugas 2 telah menyatakan mengghantarkan emel ini kepada 100
orang yang BERLAINAN!!)

Apa yang perlu dibuat jika tidak mempunyai 100 alamat emel yang
berlainan untuk menghantar emel ini?

Sertailah program ini!!
Sumpah siber akan dihapuskan dan jin siber akan merahmati anda dengan
tuah dan kekayaan!!

Abai atau tercicir sebarangan dalam artikel ini?
TERIMALAH PADAHNYA

English version

This is a cursed/blessed email.
READ EVERY WORDS AND FOLLOW IT
MISS OUT ANYTHINGS OR IGNORE THIS EMAIL YOU WILL BEAR THE CONSEQUENCES

its contented curse and gene(is similar a ghost but not,but have
almost same function of ghost,it can be either good or bad one,depend
on what is your respond to this email!!) in every of this email you
recieved.

i am a bachelor of system and networking,
my dad is a famous "pawang" (known as "bomoh" or witch in english) in
Miri
We try out this cybercursed n cybergene n it works!!

we experimented cybercursed n cybergene when forward email n this is
what happened to the worst lucked reciever.

1. We send it to our enemy(a chemical engineering that work for
Petronas) that never believes in any religion and always talk bad bout
pawang is the worse con man that always cheated people money with just
making story only,there is no curse,ghost and genes in this world.Of
course,he ignored the email.
within 2 weeks,he met an accident at the oilrig,while he was doing
investigation for the reason faulty gas pipes,a pipe leaked in all of
sudden,hot gases sprayed on him and burned.

he was 43% burned and still in ICU Miri Hospital,his face was
rotten,nose is nowhere but sticked together,currently using breather
to breath.

2. A business man in travel agency in kuching,he merely ignore the
email that request him to do something,and he said this to my
friend,"I am sick with this kind of stupid nonsenses cursed email,I am
getting several each day and i am fed up on those ******* email!!"

He is being conned by a china man that offer his lower agency price to
visit Shanghai after 1 month,he lost all of the downpayment from the
customers and now his agency has vastly reduced creditbility and at
the edge of bankrupcy.

3. An almost married neighbour fiance meet a terrible road accident in
rural area of Bintulu and police classified this case as top secret
profile since the abs works suddenly cause accident and the 4 disc
brake pad was missing!!At the accident place had a long stretch of
tyre mark on road because of hard braking but how to brake while 4
disk brake are missing?

2 month ago,he ignore our email that request him to do something as we
said,he read it and feel that the request was quite troublesome to
fulfill it the request,he just drag it and at last,he forget,his
fiance bear the consequences and suffer for a permanent broken
leg,have to be on wheelchair for the rest of her life,she suffer for
mental disorder also,keep mumbling:"There is a figure on the road,the
figure wave to me....."

We experimented this cybercursed n cybergene things,these are some
serious consequences,some minor one they lost their wallet,being
rob,meet snatch thief,broke up with their lover,fall sicked,failed in
exam,lost faith by boss and lost a chance for promotion...

there are tons of it,told by the gene we send our along with the
email,when we ask them...

TOO MUCH TO BE MENTION AT HERE...

What we request you to do is simple
we give you 2 options,you just need to do either one of it
doing both is better,you will have your fortune and money,
but doing either one can keep your save from the harm of my cybergene

TASK 1

JOIN OUR HIDDEN MILLIONAIRE PROGRAMME
This programme have been so popular in Europe since year 2002.
this have make a lot of hidden millionaire in Europe,

This programme have been created by a Cambridge business student,base
on detailed research and analyse,and now i got this from one of my
Scothland friend,he is not working currently,he got a lot of money
from this programme(more than 6 million pounds!!),he bought a lot of
properties and living luxuriously with merely collecting rental.

I simplified it and introduce to my Malaysian friends,other countries
friends are welcome to participate in it also,this is a new programme
in Asia region,

How its works?

Instructions with explaination
1. Donate either with online banking or bank in at any bank that you
wish,AT LEAST RM 5 into each participant's account in list highlighted
in yellow.

2. After every participant receive your payment or donation,copy and
paste this article into microsoft word for editing.First,drop out the
first participant and shift the second participant's details to first
place,shift third participant's details to second place,shift fourth
participant details to third place,shift fifth participant's details
to fourth place,now the fifth column is blanked,fill it with your
name,bank and your account number(you may use nickname,but please use
genuine account number or other participant wont be able to send you
money also!!)

3. Copy and paste what you have edited into :

a. Email(send to at least 100 email,you have no maximum limit of
sending this email to how many people,the more you send,more people
read and join this programme,the more money you will get~~~How?I will
explain after the instruction)

b. Forum,newsgroup,messageboard in internet(at least 5 forum that have
at least 100viewer a day,the more you send,the more people will read
this,and more people participate,and you will get more money!!~~How?
explain later...)

c. You may try any method to make more people read this massage,is
based on you whether you want to become rich alnot...(you can even
write a website on this article and paste the link everywhere in the
internet!!)

4. Just wait and the money will start flow into your account(normally
it takes 40-50days to get maximum income on it),when other of
programme participants bank in money(you are in the list!!) into
participant list before they proceed with this programme.

How its works?

Lets say you are lazy,send only 100 email and post this massage into 5
forums(100 viewer a day-roughly)

And only 15 people participate in this programme,the remainning just
doing task 2(stage 1)

100 email,5 x 100(a day only--for counting purpose,should be much more
reader in several days)
=600 readers

15 participant out of 600 readers
= 15 / 600 x 100
= 2.5% ONLY

everybody is sending email,including the remaining that didnt join our
programme because of the task 2

For counting purpose,i count only the 15 new added participant,assume
they are lazy also,sending merely 100 email and post on 5 forums only.
Again,i assume each new participant(stage 1) only got 15 new
participant only
new participant in total in second stage.
= 15 x 15
= 225
and at this time,your position have been shift to fourth place.
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
until you were shift out of the list
you have gone through 5 stage.

In conclusion
Base at the least amount recomended = RM 5
(pay more,you will be blessed by the cybergene to get more fortune)
the calculation is

Participant 5
(You start your position here) 15 participants x RM 5 = RM75.00

Participant 4
15 participants x (15) x RM 5 =RM1125.00

Participant 3
15 participants x (15) x (15) x RM 5 =RM16,875.00

Participant 2
15 participants x (15) x (15) x (15) x RM5 = RM253,125.00

Participant 1
(You end after this--being shift out)15 participants x (15) x (15) x
(15) x (15) x RM5 = RM3,796,875.00

Grand total = RM 4,068,075.00 !!

Easy right?

To get money
You just need mimimum RM 5 x 5 participant = RM 25 as modal,you get
RM 4 million,with only 2.5% of people of every stage to participate

it,(according to the creator calculation and statistic,normally will
be more than 25% of the reader with participate to this programme due
to its attractiveness and super low modal output,they think that that
low modal,RM 25,even lost it also not a big deal,but in return they
became millionaire)

QUESTION

Is this illegal?

I send this email to my lawyer to look over it,he says that this is a
programme that immitated chainletter,but due to each email contain
conplete information of this programme,so that is 100% LEGAL in
law.This is a legal way to make money base on people's donation,and
you will be rich if you are not lazy,forward as many email as
possible,post as many forum as possible.

Is this programme a con(cheating)?

My lawyer say that,NOT AT ALL!!
Because this is not a blackmailing,forcing people to join this
programme.Nobody is forcing you to join this programme,you may opt for
second task which just require you to forward this email,just to
ensure this email can reach more people,you are just losing a chance
to be rich from investment, but others deserve to be rich also, donĂ¢
‚¬„¢t be selfish to yourself, share the wealth!You follow either one
task and your are free from the curse.
Is this money back guaruatte investment?
SURE!!As long as you hardworking,email as much as possible,post as
much forum as possible!!

Is this a risky investment?

Come on,you only pay at least RM 25,lets say you are that bad
luck,only 4 people read your email,and they didn't forward email but
just pay you,you will get back only RM 20,lose RM 5(crap,that is
impossible if you send at least 100 email and post this in 5 forum)
You think it is still risky?
send more and post on more forum,or u just opt for task 2,no need to
join this programme.

"Fortune only choose who dare to try and change!",Tan Sri Lim Goh
Tong,founder of Genting Corp.

START SENDING NOW AND PARTICIPATE....!!
WARNING : Do you remember the cybercurse and cybergene in the begining
of this email?
Take your action as soon as possible,we recommended you have to start
work out after reading this email,or the curse will be start working
off and you got the bad luck and terrible incident within 1 week if
the curse act fast!!
Dont cheat if you wanna join this programme,donate AT LEAST RM 5 into
each account of these participants,by the way,if you pay more to each
participant,the cybergene will be blessing you,getting more
money,those people that read this email,will be more prone to believe
and influenced with the help of cybergene.To maximize reward,do
remember put your name at the participant 5 slot,not participant 1
slot,or you will only getting RM 75 only(base on calculation above)

LIST OF THE PARTICIPANTS

Participant 1
MUHAMMAD JOHARI BIN BAHARUDIN
Maybank : 112183203551
(**Shift the name & account number or participant 2 to here,shift out
the original participant 1)

Participant 2
MOHD ANUAR
Maybank:158202135488
(**Shift the name & account number or participant 3 to here)

Participant 3
Dr Nasri bin Haji Osman
Bumiputra-Commerce Bank : 14290069282524
(**Shift the name & account number or participant 4 to here)

Participant 4
Haji Abdul Ghani bin Kamarrudin
Bumiputra-Commerce Bank :14120024706520
(**Shift the name & account number or participant 5 to here)

Participant 5
NAZIHAH BINTI ISMAIL
Maybank : 112400038409
(*** Write name & your account number at here as 5th participant-new)

There are some successful example in the end of malay version.
Feel free to go see it
I guarantee that you will become part of them if join our programme.

TASK 2

Forward this email to at least 100 DIFFERENT people as soon as
possible,we recommend,forward this email immediately after read this
email if you didn't join the programme.You are just losing a chance to
be rich from investment, but others deserve to be rich also, donĂ¢‚¬„¢t
be selfish to yourself, share the wealth!

Why have to act fast?

Remember each of this email contained cybercursed and cybergene?
They work out in different speed,sometimes more than 1 month,sometimes
within a week it start showing effect!!
Each cybercurse can be diluted(seperate and weaken the effect) when
your forward to more people,the curse will diluted into many parts and
send to others DIFFERENT people,then grow a new curse in other
people's email.The people that recieve your email have to do the same
things if they don't want to join the task 1 programme.

How if I got back this email after I forward the email?

Repeat the whole progress again,choosing task 1 or 2 or completed
both,do not send to the same person you send before(because the
begining of task 2 already stated,100 different people!!)

How if you don't have 100 email address to forward this message?

Join the programme!!
the cybercurse will be eliminated and replaced with cybergene that
will bless your luck and fortune!

Ignore anything of this message?
BEAR YOUR CONSEQUENCES

Posted to rec.crafts.metalworking